Publikationen / Publications
Springe zu:
Monographien
| Herausgeberschaft
| Zeitschriftenartikel
| Paper
| Buchbeiträge
| Lexikonartikel
| Rezensionen
Monographien
-
Balme, Christopher
(2019)
The Globalization of Theatre 1870–1930. The Theatrical Networks of Maurice E. Bandmann
Cambridge: Cambridge University Press
-
Balme, Christopher
(2014)
Einführung in die Theaterwissenschaft
5., neu bearb. und erw. Aufl.. Berlin: Schmidt
-
Balme, Christopher
(2014)
The theatrical public sphere
Cambridge: Cambridge University Press
-
Balme, Christopher
(2008)
Einführung in die Theaterwissenschaft
4., durchges. Aufl.. Berlin: Schmidt
-
Balme, Christopher
(2008)
The Cambridge introduction to theatre studies
Cambridge: Cambridge University Press
-
Balme, Christopher
(2007)
Pacific performances. Theatricality and cross-cultural encounter in the South Seas
Basingstoke: Palgrave Macmillan
-
Balme, Christopher
(2003)
Einführung in die Theaterwissenschaft
3., durchges. Aufl.. Berlin: Schmidt
-
Balme, Christopher
(2001)
Einführung in die Theaterwissenschaft
2., überarb. Aufl.. Berlin: Schmidt
-
Balme, Christopher
(1999)
Einführung in die Theaterwissenschaft
Berlin: Schmidt
-
Balme, Christopher
(1999)
Decolonizing the stage. Theatrical syncretism and post-colonial drama
Oxford: Clarendon Press
-
Balme, Christopher
(1995)
Theater im postkolonialen Zeitalter. Studien zum Theatersynkretismus im englischsprachigen Raum
Theatron, Bd. 13. Tübingen: Niemeyer
-
Balme, Christopher
(1985)
The reformation of comedy. Genre critique in the comedies of Ödön von Horváth
Otago German studies, Bd. 3. Dunedin: Department of German, University of Otago
Herausgeberschaft
-
Balme, Christopher B.; Hakib, Abdul Karim (Hrsg.)
(2023)
Theatre for Development in Africa. Historical and Institutional Perspectives
Open Publishing LMU, 1. published. Hildesheim; München: Georg Olms Verlag; Universitätsbibliothek der Ludwig-Maximilians-Universität München (Volltext vorhanden)
-
Balme, Christopher; Dogramaci, Burcu; Hilgert, Christoph; Nicolosi, Riccardo; Renner, Andreas (Hrsg.)
(2021)
Culture and Legacy of the Russian Revolution. Rhetoric and Performance – Religious Semantics – Impact on Asia
DigiOst, Bd. 9. Berlin: Frank & Timme (Volltext vorhanden)
-
Balme, Christopher; Davis, Tracy C. (Hrsg.)
(2017)
A cultural history of theatre
The Cultural Histories Series, London: Bloomsbury Academic
-
Balme, Christopher; Collier, Gordon (Hrsg.)
(2013)
Derek Walcott, the journeyman years. Occasional prose 1957 - 1974. Volume 2. Performing arts
Cross-cultures, Bd. 172. Amsterdam: Rodopi
-
Balme, Christopher; Liptay, Fabienne; Drewes, Miriam (Hrsg.)
(2011)
Die Passion des Künstlers. Kreativität und Krise im Film
Intervisionen, München: edition text + kritik
-
Bairlein, Josef; Balme, Christopher; Brincken, Jörg von; Ernst, Wolf-Dieter; Wagner, Meike (Hrsg.)
(2010)
Netzkulturen. kollektiv, kreativ, performativ
Intervisionen, Bd. 11. München: epodium
-
Scholz-Cionca, Stanca; Balme, Christopher (Hrsg.)
(2008)
Nô Theatre Transversal
München: Iudicium
-
Balme, Christopher; Wagner, Meike (Hrsg.)
(2004)
Beyond aesthetics. Performance, media, and cultural studies
Mainz University studies in English, Bd. 6. Trier: Wissenschaftlicher Verlag
-
Balme, Christopher; Moninger, Markus (Hrsg.)
(2004)
Crossing media. Theater - Film - Fotografie - Neue Medien
Intervisionen, Bd. 5. München: epodium
-
Balme, Christopher; Schläder, Jürgen (Hrsg.)
(2002)
Inszenierungen. Theorie, Ästhetik, Medialität. Ausgewählte Beiträge des Kongresses "Ästhetik der Inszenierung", Oper Frankfurt
M-&-P-Schriftenreihe für Wissenschaft und Forschung ; Kulturwissenschaften, Stuttgart: Metzler
-
Balme, Christopher; Fischer-Lichte, Erika; Grätzel, Stephan (Hrsg.)
(2002)
Theater als Paradigma der Moderne?. Positionen zwischen historischer Avantgarde und Medienzeitalter
Mainzer Forschungen zu Drama und Theater, Bd. 28. Tübingen: Narr Francke Attempto
-
Balme, Christopher; Erenstein, Robert; Molinari, Cesare (Hrsg.)
(2002)
European theatre iconography. Proceedings of the European Science Foundation Network. Mainz, 22-26 July 1998, Wassenaar, 21-25 July 1999, Poggio a Caiano, 20-23 July 2000
Roma: Bulzoni
-
Lazarowicz, Klaus; Balme, Christopher (Hrsg.)
(2001)
Texte zur Theorie des Theaters
Universal-Bibliothek, Bd. 8736. Durchgesehene und bibliographisch ergänzte Ausgabe 2000. Stuttgart: Reclam
-
Balme, Christopher (Hrsg.)
(2001)
Das Theater der Anderen. Alterität und Theater zwischen Antike und Gegenwart
Mainzer Forschungen zu Drama und Theater, Bd. 26. Tübingen: Narr Francke Attempto
-
Balme, Christopher; Hasche, Christa; Mühl-Benninghaus, Wolfgang (Hrsg.)
(1999)
Horizonte der Emanzipation. Texte zu Theater und Theatralität
Berliner Theaterwissenschaft, Bd. 7. Berlin: Vistas
-
Stummer, Peter; Balme, Christopher (Hrsg.)
(1996)
Fusion of cultures?
Gesellschaft für die Neuen Englischsprachigen Literaturen: ASNEL papers ; 2 ; Cross cultures, Bd. 26. Amsterdam: Rodopi
-
Lazarowicz, Klaus; Balme, Christopher (Hrsg.)
(1991)
Texte zur Theorie des Theaters
Universal-Bibliothek, Bd. 8736. Stuttgart: Reclam
-
Balme, Christopher (Hrsg.)
(1988)
Das Theater von Morgen. Texte zur deutschen Theaterreform (1870 - 1920)
Würzburg: Königshausen & Neumann
Zeitschriftenartikel
-
Balme, Christopher
(2023)
Postfictional Theatre, Institutional Aesthetics, and the German Theatrical Public Sphere
In: TDR: The Drama Review, Vol. 67, Nr. 2: S. 14-31 (Volltext vorhanden)
-
Ali, Roaa; Balme, Christopher
(2022)
Festivals in the COVID Age of Crisis
In: Contemporary Theatre Review, Vol. 32, Nr. 3-4: S. 336-341
-
Balme, Christopher
(2021)
Arts and the University. Institutional logics in the developing world and beyond
In: Journal of Global Theatre History, Vol. 4, Nr. 2: S. 6-23 (Volltext vorhanden)
-
Balme, Christopher; Leonhardt, Nic
(2021)
The Rockefeller Connection. Visualizing theatrical networks in the Cultural Cold War
In: Comparatio, Vol. 12, Nr. 2: S. 127 -144 (Volltext vorhanden)
-
Balme, Christopher
(2021)
Signs of difference
In: Orbis Litterarum, Vol. 76, Nr. 6: S. 321-329
-
Balme, Christopher
(2021)
Covid, Crisis and Prognosis: Prospecting the Future of Theatre
In: Forum Modernes Theater, Vol. 32, Nr. 2: S. 178-191
-
Andrade, Clara de; Balme, Christopher
(2020)
Transnational networks of the Theatre of the Oppressed. The institutionalization of a circulating method
In: Journal of Global Theatre History, Vol. 4, Nr. 1: S. 3-20 (Volltext vorhanden)
-
Balme, Christopher
(2019)
Hikesie und Gastrecht : theatrale und philosophische Figurationen des Asyls
In: Letteratura E Letterature, Vol. 13: S. 53-65
-
Balme, Christopher
(2017)
Theatrical Entrepots: Mediating Locality on the Bandmann Circuit
In: Journal of Contemporary Drama in English, Vol. 5, Nr. 1: S. 38-54
-
Leonhardt, Nic; Balme, Christopher
(2016)
Introduction: Theatrical Trade Routes
In: Journal of Global Theatre History, Vol. 1: S. 1-9
-
Balme, Christopher
(2016)
Maurice E. Bandmann and the Beginnings of a Global Theatre Trade
In: Journal of Global Theatre History, Vol. 1, Nr. 1: S. 34-45
-
Balme, Christopher
(2015)
In Extremis: Theatre Criticism, Ethics and the Public Sphere
In: Critical Stages/Scènes Critiques. The IATC journal/Revue de i'AICT, Nr. 12
-
Balme, Christopher
(2015)
Language
In: Contemporary Theatre Review, Vol. 25, Nr. 1: S. 49-53
-
Balme, Christopher
(2015)
The Bandmann Circuit: Theatrical Networks in the First Age of Globalization
In: Theatre Research International, Vol. 40, Nr. 1: S. 19-36
-
Balme, Christopher
(2015)
Managing Theatre and Cinema in Colonial India: Maurice E. Bandmann, J.F. Madan and the War Films’ Controversy
In: Popular Entertainment Studies, Vol. 6, Nr. 2: S. 6-21 (Volltext vorhanden)
-
Balme, Christopher; Davis, Tracy C.
(2015)
A Cultural History of Theatre: A Prospectus
In: Theatre survey. The journal of the American Society for Theatre Research, Vol. 56, Nr. 3: S. 402-421
-
Balme, Christopher
(2014)
"His means are in supposition”. Shakespeare and the beginnings of the global theatre trade
In: Shakespeare-Jahrbuch, Vol. 150: S. 111-127
-
Balme, Christopher
(2012)
Das Stadttheater-Theaterfestival ist ein Widerspruch in sich
In: Das Magazin des Oldenburgischen Staatstheaters, Nr. 4: S. 12-15
-
Balme, Christopher
(2009)
Carl Niessen: Handbuch der Theater-Wissenschaft. Relektüre
In: Forum Modernes Theater, Vol. 24, Nr. 2: S. 183-189
-
Balme, Christopher
(2008)
Richard Wagner hat ganz Ähnliches gewollt. Der Theaterwissenschaftler Christopher Balme über die neue Bühne der Computerspiele
In: Stuttgarter Zeitung
-
Balme, Christopher
(2008)
Surrogate stages. Theatre, performance and the challenge of new media
In: Performance research. A journal of performing arts, Vol. 13, Nr. 2: S. 80-91
-
Balme, Christopher
(2007)
New compatriots. Samoans on display in Wilhelminian Germany
In: Journal of pacific history, Vol. 42, Nr. 3: S. 331-344
-
Balme, Christopher
(2006)
Theater darf alles
In: Süddeutsche Zeitung: S. 44
-
Balme, Christopher
(2006)
Der Kunsttempel verliert seine Immunität. Anmerkungen zum Mozart-Streit
In: Die deutsche Bühne, Nr. 11: S. 18-19
-
Balme, Christopher
(2005)
Entfesselter Theaterkapitalismus. Der Regisseur Max Reinhardt begründete sein Imperium mit Methoden, die heute wegweisend sind
In: Die Welt. Unabhängige Tageszeitung für Deutschland: S. 27
-
Balme, Christopher
(2005)
Selling the Bird. Richard Walton Tully’s The Bird of Paradise and the Dynamics of Theatrical Commodification
In: Theatre journal, Vol. 57: S. 1-20 (Volltext vorhanden)
-
Balme, Christopher
(2005)
Die Marke Reinhardt. Theater als modernes Wirtschaftsunternehmen
In: Blätter des Deutschen Theaters, Nr. 2: S. 41-50
-
Balme, Christopher
(2004)
Intermediality. Rethinking the relationship between theatre and media
In: THEWIS. Zeitschrift der Gesellschaft für Theaterwissenschaft, Vol. 1: S. 1-18 (Volltext vorhanden)
-
Balme, Christopher
(2003)
Theater zwischen den Medien
In: Die deutsche Bühne, Nr. 10: S. 48-51
-
Balme, Christopher
(2003)
Eine Wissenschaft sucht ihren Gegenstand
In: Die deutsche Bühne, Nr. 1: S. 33-35
-
Balme, Christopher
(2003)
Stages of vision. Image, body and medium in contemporary theatre
In: Maska, Vol. 18, Nr. 3-4: S. 37-46
-
Balme, Christopher
(2002)
The sublime beauty of terror. Forum on theatre and tragedy in the wake of September 11, 2001
In: Theatre journal : TJ, Vol. 54, Nr. 1: S. 115-116
-
Balme, Christopher; Carstensen, Astrid
(2001)
Home fires. Creating a Pacific theatre in the diaspora
In: Theatre research international, Vol. 26, Nr. 1: S. 35-46
-
Balme, Christopher
(2000)
Sexual spectacles. Theatricality and the performance of sex in early encounters in the Pacific
In: The drama review. Tthe journal of performance studies, Vol. 44, Nr. 4: S. 67-85
-
Balme, Christopher
(2000)
Out of time and place. Spielart 99 in Munich
In: Western European stages, Vol. 12, Nr. 2: S. 47-54
-
Balme, Christopher
(1999)
Dressing the Hula. Iconography, performance and cultural identity formation in late nineteenth-century Hawaii
In: Paideuma : Mitteilungen zur Kulturkunde, Vol. 45: S. 233-255
-
Balme, Christopher
(1998)
Hula and Haka. Performance, metonymy and identity formation in Colonial Hawaii and New Zealand
In: Humanities research, Nr. 3: S. 41-58
-
Balme, Christopher
(1998)
Staging the Pacific. Framing authenticity in performances for tourists at the Polynesian Cultural Center
In: Theatre journal, Vol. 50, Nr. 1: S. 53-70
-
Balme, Christopher
(1998)
Syncretism in Caribbean theatre and performance
In: Proceedings of the Conference of the German Association of University Teachers of English. Anglistentag, Vol. 1997: S. 175-186
-
Balme, Christopher
(1998)
Italian experimental theatre at Spielart '97 in Munich
In: Western European stages, Vol. 10, Nr. 1: S. 77-81
-
Balme, Christopher
(1998)
Mediating the body at Spielart '97. Munich's festival of Experimental Theatre
In: Western European stages, Vol. 10, Nr. 2: S. 41-46
-
Balme, Christopher
(1997)
Interpreting the pictorial record. Theatre iconography and the referential dilemma
In: Theatre research international, Vol. 22, Nr. 3: S. 190-201
-
Balme, Christopher
(1997)
Beyond style. Typologies of performance analysis
In: Theatre research international, Vol. 22, Nr. 1: S. 24-30
-
Balme, Christopher
(1997)
Persephone at the Olympics. Robert Wilson in Munich
In: Western European stages, Vol. 9, Nr. 3: S. 47-50
-
Balme, Christopher
(1995)
Theatre in Munich. A report
In: Western European stages, Vol. 7, Nr. 1: S. 73-76
-
Balme, Christopher
(1994)
Regionalität, Modernität und Theatralität. Zur Theaterkultur in München um 1900
In: Zagreber germanistische Beiträge : ZGB ; Jahrbuch für Literatur- und Sprachwissenschaft, Vol. 3: S. 13-23
-
Balme, Christopher
(1994)
Cultural anthropology and theatre historiography. Notes on a methodological rapprochement
In: Theatre survey. The journal of the American Society for Theatre Research, Vol. 35, Nr. 1: S. 33-53
-
Balme, Christopher
(1993)
Giorgio Strehler's Faust-Project. Signification and reception strategies of a work in progress
In: New theatre quarterly : NTQ, Vol. 9, Nr. 35: S. 211-224
-
Balme, Christopher
(1993)
Between separation and integration. Intercultural strategies in contemporary Maori Theatre
In: The CRNLE reviews journal, Nr. 1: S. 41-48
-
Balme, Christopher
(1992)
Pacific Overtures. Interkulturelle Tendenzen im zeitgenössischen Theater Neuseelands
In: Pazifik-Forum, Vol. 3: S. 211-226
-
Balme, Christopher
(1990)
New Maori Theatre in New Zealand
In: Australasian drama studies, Vol. 15/16: S. 149-166
-
Balme, Christopher
(1987)
Die "sachliche" Liebe. Zu Ödön von Horváths Hörspielen
In: Seminar. A journal of Germanic studies, Vol. 23, Nr. 1: S. 23-41
-
Balme, Christopher
(1980)
The function of the dramaturg in German-speaking theatre
In: Act. A Playmarket publication promoting New Zealand theatre, Vol. 5, Nr. 4
-
Balme, Christopher
(1980)
The training of actors and directors in West German theatre
In: Act. A Playmarket publication promoting New Zealand theatre, Vol. 5, Nr. 3
Paper
-
Balme, Christopher; Leonhardt, Nic
(2019)
The Workshop. On the Genesis of a Global Form
Working Paper Series of the ERC project Developing Theatre (Volltext vorhanden)
Buchbeiträge
-
Balme, Christopher B.
(2022)
Theatre and citizenship education: global perspectives and points of contact
In: McGuinn, Nicholas; Ikeno, Norio; Davies, Ian; Sant, Edda (Hrsg.): International Perspectives on Drama and Citizenship Education. Acting Globally. Routledge research in education; London ; New York: Routledge, Taylor&Francis Group. S. 9-18
-
Davies, Franziska
(2021)
“Citizens-Muslims, organize!”. Russia’s Muslims in the Age of Transformation and Revolution
In: Balme, Christopher; Dogramaci, Burcu; Hilgert, Christoph; Nicolosi, Riccardo; Renner, Andreas (Hrsg.): Culture and Legacy of the Russian Revolution. DigiOst; Bd. 9. Berlin: Frank & Timme. S. 103-114
-
Gleixner, Johannes
(2021)
Soviet Power as Enabler of Revolutionary Religion, 1917-1929
In: Balme, Christopher; Dogramaci, Burcu; Hilgert, Christoph; Nicolosi, Riccardo; Renner, Andreas (Hrsg.): Culture and Legacy of the Russian Revolution. DigiOst; Bd. 9. Berlin: Frank & Timme. S. 157-177
-
Balme, Christopher
(2020)
Theatre-historiographical patterns in the Global South. Transnational and institutional perspectives
In: Davis, Tracy C.; Marx, Peter M. (Hrsg.): Theatre and Performance Historiography. London: Routledge. S. 269-289 (Volltext vorhanden)
-
Balme, Christopher
(2020)
Suppliant guests. Hikesia and the aporia of asylum
In: Meerzon, Yana; Pewny, Katharina (Hrsg.): Dramaturgy of Migration : Staging Multilingual Encounters in Contemporary Theatre. London, New York: Routledge
-
Balme, Christopher
(2016)
Theatre Studies between Internationalization and Globalization
In: Gucini, Gerardo; Petrini, Armando (Hrsg.): Riviste di teatro e ricerca accademica. Un colloquio e un inventario. studioDAMS; Bd. 14. Rom: Bonanno Editore. S. 39-45
-
Balme, Christopher
(2016)
Dichte Aufführungen: Zur Ethnologie des postdramatischen Theaters
In: Bloch, Natalie; Heimböcken, Dieter (Hrsg.): Theater und Ethnologie: Beiträge zu einer produktiven Beziehung. Forum Modernes Theater; Bd. 46. Tübingen: Narr Francke Attempto. S. 21-32
-
Balme, Christopher
(2016)
Triumph der Form
In: Brincken, Jörg von (Hrsg.): Leni Riefenstahl. Film-Konzepte; Bd. 44. edition text + kritik. S. 81-91
-
Balme, Christopher
(2015)
Theaterwissenschaft: Dimensionen einer integrativen Disziplin
In: Lamping, Dieter (Hrsg.): Geisteswissenschaft heute: Die Sicht der Fächer. Kröners Taschenausgabe; Bd. 44. Stuttgart: Kröner. S. 343-360
-
Balme, Christopher
(2014)
Theatre and modernisation in the first age of globalisation. The Cairo Opera House
In: Diala, Isidore (Hrsg.): Syncretic arenas : essays on postcolonial African drama and theatre for Esiaba Irobi. Cross cultures; Bd. 177. Amsterdam: Rodopi. S. 141-158
-
Balme, Christopher
(2014)
Ereignis und Öffentlichkeit im postdramatischen Theater
In: Brauerhoch, Annette; Eke, Norbert Otto (Hrsg.): Entautomatisierung. Schriftenreihe des Graduiertenkollegs "Automatismen"; Paderborn: Fink. S. 251-264
-
Balme, Christopher
(2014)
Polis und Parrhêsia. Zur Begründung der Meinungs- und Redefreiheit im Vormärz im Spiegel der Antiken-Rezeption
In: Wagner, Meike (Hrsg.): Agenten der Öffentlichkeit: Theater und Medien im frühen 19. Jahrhundert. Vormärz-Studien; Bd. 29. Bielefeld: Aisthesis Verlag. S. 61-73
-
Balme, Christopher
(2014)
Failed stages. Postcolonial public spheres and the search for a Caribbean theatre
In: Fischer-Lichte, Erika (Hrsg.): The politics of interweaving performance cultures. Beyond postcolonialism. Routledge advances in theatre and performance studies; Bd. 33. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 239-257
-
Balme, Christopher
(2013)
Introduction: Derek Walcott and the search for a Caribbean national theatre
In: Balme, Christopher; Collier, Gordon (Hrsg.): Derek Walcott: The journeyman years. Vol. 2: Performing arts. Occasional prose 1957-1974. Cross cultures; Bd. 172. Amsterdam: Rodopi. S. ix-xxx
-
Balme, Christopher
(2013)
The affective public sphere. Romeo Castellucci's On the concept of the face regarding the son of God
In: Amine, Khalid (Hrsg.): Performing transformations. Proceedings of the 8th Annual Tangier International Conference, 2012. A collection of papers in honor of Erika Fischer-Lichte. International collaboration series : North Africa; Denver: Collaborative Media International. S. 35-48
-
Balme, Christopher
(2013)
Theater als Kulturindustrie. Globale Perspektiven in einer reflexiven Moderne
In: Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Theater entwickeln und planen. Kulturpolitische Konzeptionen zur Reform der darstellenden Künste. Theater; Bd. 61. Bielefeld: transcript. S. 33-55
-
Balme, Christopher
(2013)
Sustaining the theatrical public sphere. Challenges and perspectives
In: Ebewo, Patrick (Hrsg.): Africa and beyond. Arts and sustainable development. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars. S. 52-68
-
Balme, Christopher
(2013)
La critique de théâtre et la sphère publique du théâtre
In: Delhalle, Nancy (Hrsg.): Le théâtre et ses publics. La création partagée. Besançon: Les Solitaires Intempestifs. S. 329-356
-
Balme, Christopher
(2013)
Thresholds of tolerance. Censorship, artistic freedom, and the theatrical public sphere
In: Fischer-Lichte, Erika (Hrsg.): Performance and the politics of space. Theatre and topology. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 100-113
-
Balme, Christopher
(2012)
Sanskrit-Drama
In: Marx, Peter W. (Hrsg.): Handbuch Drama : Theorie, Analyse, Geschichte. Stuttgart: Metzler. S. 198-203
-
Balme, Christopher
(2012)
Interkulturelle Dramaturgie
In: Marx, Peter W. (Hrsg.): Handbuch Drama : Theorie, Analyse, Geschichte. Stuttgart: Metzler. S. 85-94
-
Balme, Christopher
(2012)
Theatrical translation as modernization in the first age of globalization
In: Italiano, Federico; Rössner, Michael (Hrsg.): Translatio/n. Narration, media and the staging of differences. Bielefeld: transcript. S. 103-120
-
Balme, Christopher
(2012)
Histórias Globais do Teatro. Modernização, esfera pública e redes teatrais transnacionais
In: Werneck, Maria Helena; Reis, Angela de Castro (Hrsg.): Rotas de Teatro entre Portugal e Brasil. Rio de Janeiro: 7 Letras. S. 203-219
-
Balme, Christopher
(2012)
Orientalism, opera, and the public sphere
In: Döring, Tobias (Hrsg.): Edward Said's translocations. Esays in secular criticism. Routledge research in postcolonial literatures; Bd. 39. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 171-186
-
Balme, Christopher
(2011)
Fitzcarraldo: Werner Herzog und die geschichtliche Last der Großen Oper im Urwald
In: Balme, Christopher; Liptay, Fabienne; Drewes, Miriam (Hrsg.): Die Passion des Künstlers: Kreativität und Krise im Film. München: edition text + kritik. S. 177-193
-
Balme, Christopher
(2011)
Die mediale Verfassheit von Theater
In: Roeder, Anke; Zehelein, Klaus (Hrsg.): Die Kunst der Dramaturgie: Theorie - Praxis - Ausbildung. Berlin: Henschel. S. 139-149
-
Welker, Lorenz
(2011)
Psychopathologie und Apotheose. Überlegungen zu Pathographie und Passion des Künstlers in Bernard Roses Beethoven-Film Immortal Beloved
In: Balme, Christopher; Liptay, Fabienne; Drewes, Miriam (Hrsg.): Die Passion des Künstlers : Kreativität und Krise im Film. München: edition text + kritik. S. 117-139
-
Rathert, Wolfgang
(2011)
Musik als Widerstand und 'ästhetische Materie'. Notizen zu Jean-Marie Straubs und Danièlle Huillets 'Chronik der Anna Magdalena Bach'
In: Balme, Christopher; Liptay, Fabienne; Drewes, Miriam (Hrsg.): Die Passion des Künstlers : Kreativität und Krise im Film. München: Ed. Text + Kritik. S. 140-159
-
Balme, Christopher
(2010)
Pan-Polynesian identity and the colonial public sphere. The New Zealand International Exhibition, Christchurch 1906-07
In: Englhart, Andreas (Hrsg.): Die Öffentlichkeit des Fremden: Inszenierungen kultureller Alterität im langen 19. Jahrhundert. Kulturgeschichtliche Perspektiven; Bd. 7. Münster: LIT. S. 171-186
-
Balme, Christopher
(2010)
Distribuierte Ästhetik. Performance, Medien und Öffentlichkeit
In: Bairlein, Josef; Balme, Christopher (Hrsg.): Netzkulturen: kollektiv. kreativ. performativ. Intervisionen; Bd. 11. München: epodium. S. 41-54
-
Balme, Christopher
(2010)
Stadt-Theater. Eine deutsche Heterotopie zwischen Provinz und Metropole
In: Dogramaci, Burcu (Hrsg.): Großstadt. Motor der Künste in der Moderne. Berlin: Mann. S. 61-76
-
Balme, Christopher
(2010)
Gefährliche Bilder. Theater und Öffentlichkeit in einer multireligiösen Gesellschaft
In: Sting, Wolfgang (Hrsg.): Irritation und Vermittlung: Theater in einer interkulturellen und multireligiösen Gesellschaft. Berlin: LIT. S. 57-70
-
Balme, Christopher
(2010)
Playbills and the theatrical public sphere
In: Canning, Charlotte M.; Postlewait, Thomas (Hrsg.): Representing the past. Essays in performance historiography. Studies in theatre history and culture; Iowa City: Univ. of Iowa Press. S. 37-62
-
Balme, Christopher
(2010)
Schwellen der Toleranz. Künstlerische Freiheit und das Theater des öffentlichen Raums
In: Fischer-Lichte, Erika; Wihstutz, Benjamin (Hrsg.): Politik des Raumes: Theater und Topologie. München: Fink. S. 121-130
-
Balme, Christopher
(2010)
Distributed aesthetics. Performance, media, and the public sphere
In: Limon, Jerzy; Zukowska, Agnieszka (Hrsg.): Theatrical blends. Art in the theatre / theatre in the arts. Danzig: Slowo / Obraz Terytoria. S. 138-148
-
Balme, Christopher
(2010)
Danced encounters / Encounters with dance
In: Haitzinger, Nicole; Fenböck, Karin (Hrsg.): Denkfiguren. Performatives zwischen Bewegen, Schreiben und Erfinden. [Festschrift] für Claudia Jeschke. Derra dance research; Bd. 2. München: epodium. S. 14-27
-
Balme, Christopher
(2009)
Dramaturgia postdramatyczna i sfera publiczna
In: Dabek, Agata (Hrsg.): Publicznosc (Z)wymyslana. Relacje widz-scena we współczesnej praktyce dramatopisarskiej i inscenizacyjnej. Interpretacje dramatu; Bd. 44. Kraków: Ksiegarnia Akademicka. S. 19-36
-
Balme, Christopher
(2008)
„Too close for comfort‟. Benjamin Britten‟s Curlew River and the reception of nō after 1945
In: Scholz-Cionca, Stanca; Balme, Christopher (Hrsg.): Nō theatre transversal. Munich: Iudicium. S. 193-203
-
Balme, Christopher
(2008)
Seeing sound. Visuality in contemporary music theatre
In: Wagner, Meike; Ernst, Wolf-Dieter (Hrsg.): Performing the matrix. Mediating cultural performances. Intervisionen; Bd. 8. München: epodium. S. 69-86
-
Balme, Christopher
(2008)
Werktreue. Aufstieg und Niedergang eines fundamentalistischen Begriffs
In: Gutjahr, Ortrud (Hrsg.): Regietheater! Wie sich über Inszenierungen streiten lässt. Theater und Universität im Gespräch; Bd. 6. Würzburg: Königshausen & Neumann. S. 43-50
-
Balme, Christopher
(2007)
Schaulust und Schauwert. Zur Umwertung von Visualität und Fremdheit um 1900
In: Bayerdörfer, Hans-Peter; Dietz, Bettina; Heidemann, Frank; Hempel, Paul (Hrsg.): Bilder des Fremden. Mediale Inszenierung von Alterität im 19. Jahrhundert. Kulturgeschichtliche Perspektiven; Bd. 5. Berlin: LIT. S. 63-78
-
Balme, Christopher
(2007)
Surrogate stages. Theatre and new media
In: Mori, Mitsuya (Hrsg.): Engerikon no henbo. Tokyo: Ronso-sha. S. 145-180
-
Balme, Christopher
(2007)
Staging Pan-Polynesian identity at the New Zealand International Exhibition, Christchurch 1906-07
In: Maufort, Marc; O'Donnell, David (Hrsg.): Performing aotearoa. New Zealand theatre and drama in an age of transition. Dramaturgies; Bd. 22. Bruxelles: Lang. S. 27-44
-
Balme, Christopher
(2006)
Omai, the death of Captain Cook, and "historical" pantomime
In: Rieuwerts, Sigrid (Hrsg.): History and drama. Essays in honour of Bernhard Reitz. Mainz University studies in English; Bd. 9. Trier: Wissenschaftlicher Verlag. S. 79-89
-
Balme, Christopher
(2006)
Heiner Goebbels.. Zur Dramaturgie des Samplings
In: Barnett, David (Hrsg.): Das Analoge sträubt sich gegen das Digitale? Materialitäten des deutschen Theaters in einer Welt des Virtuellen. [Vorträge des Symposiums "Das Analoge Sträubt Sich gegen das Digitale?", das vom 1. - 3. September 2005 in Dublin stattfand. Theater der Zeit : Recherchen; Bd. 37. Berlin: Theater der Zeit. S. 142-152
-
Balme, Christopher
(2006)
Gefährliche Blicke. Sehen und Versehen in Salome und Schlusschor
In: Bayerische Staatsoper (Hrsg.): Wolfgang Rihm: Das Gehege. Richard Strauss: Salome. Bayerische Staatsoper ... Spielzeit 2006/2007. Programmbuch zur Neuinszenierung ... am 27. Oktober 2006. München: Bayerische Staatsoper. S. 35-41
-
Balme, Christopher
(2006)
Audio theatre. The mediatization of theatrical space
In: Chapple, Freda; Kattenbelt, Chiel (Hrsg.): Intermediality in theatre and performance. IFTR/FIRT Theatre and Intermediality Working Group ; Themes in theatre; Bd. 2. Amsterdam: Rodopi. S. 117-124
-
Balme, Christopher
(2006)
Libretto – Partitur – Bild. Die Münchner Händel-Inszenierungen zwischen Konzept- und Bildertheater
In: Schläder, Jürgen (Hrsg.): OperMachtTheaterBilder. Neue Wirklichkeiten des Regietheaters. Leipzig: Henschel. S. 51-72
-
Balme, Christopher
(2006)
Die Bühne des 19. Jahrhunderts. Zur Entstehung eines Massenmediums
In: Mennemeier, Franz Norbert; Reitz, Bernhard (Hrsg.): Amüsement und Schrecken. Studien zum Drama und Theater des 19. Jahrhunderts. Mainzer Forschungen zu Drama und Theater; Bd. 34. Tübingen: Narr Francke Attempto. S. 11-28
-
Balme, Christopher
(2005)
Fremde Haut. Tätowierung und die Inszenierung kolonialer Mimesis in der Südsee
In: Jeschke, Claudia; Zedelmaier, Helmut (Hrsg.): Andere Körper, fremde Bewegungen. Theatrale und öffentliche Inszenierungen im 19. Jahrhundert. Kulturgeschichtliche Perspektiven; Bd. 4. Münster: LIT. S. 17-34
-
Balme, Christopher
(2005)
Metonymien des Zeitgeistes. Tora-San und Heinz Erhardt als Komiker der Nation
In: Bayerdörfer, Hans-Peter; Scholz-Cionca, Stanca (Hrsg.): Befremdendes Lachen. Komik auf der heutigen Bühne im japanisch-deutschen Vergleich. München: Iudicium. S. 175-192
-
Balme, Christopher
(2005)
Mediating multiculturalism in Germany
In: Bleeker, Maaike (Hrsg.): Multicultureel drama?. Theater topics; Amsterdam: Amsterdam University Press. S. 14-24
-
Balme, Christopher
(2005)
Comedians and crusaders. Anti-theatrical prejudice in the South Seas
In: Martin, Ariane; Roßbach, Nikola (Hrsg.): Begegnungen. Bühne und Berufe in der Kulturgeschichte des Theaters. Studien und Texte zur Kulturgeschichte der deutschsprachigen Literatur; Bd. 3. Tübingen: Narr Francke Attempto. S. 67-78
-
Roesner, David P.
(2003)
Ribbible Ribble — Motivik und musikalische Form im Theater Christoph Marthalers
In: Balme, Christopher; Fischer-Lichte, Erika; Grätzel, Stephan (Hrsg.): Theater als Paradigma der Moderne? : Positionen zwischen historischer Avantgarde und Medienzeitalter. Mainzer Forschungen zu Drama und Theater; Bd. 28. Tübingen: Narr Francke Attempto. S. 365-374
-
Balme, Christopher
(2003)
Orientalism in the South Seas. Staging the Asian presence in the Pacific
In: Keim, Katharina; Boenisch, Peter (Hrsg.): Theater ohne Grenzen. Festschrift für Hans-Peter Bayerdörfer zum 65. Geburtstag. Münchener Universitätsschriften : Theaterwissenschaft; Bd. 1. München: Utz. S. 78-88
-
Balme, Christopher
(2003)
Einleitung [zu "Theaterwissenschaft"]
In: Ernst, Christoph (Hrsg.): Perspektiven interdisziplinärer Medienphilosophie. Bielefeld: trnscript. S. 209-214
-
Balme, Christopher
(2002)
Schauplätze des Anderen. Orientalismus und Aufklärung in Mozarts Entführung aus dem Serail
In: Bayerische Staatsoper (Hrsg.): Wolfgang Amadeus Mozart: Die Entführung aus dem Serail. Bayerische Staatsoper ... Spielzeit 2002/2003 ; Programmbuch zur Premiere ... am 15. Januar 2003. München: Bayerische Staatsoper. S. 79-87
-
Balme, Christopher
(2002)
Stages of vision. Bilder, Körper und Medium im Theater
In: Belting, Hans; Kamper, Dietmar; Schulz, Martin (Hrsg.): Quel corps? Eine Frage der Repräsentation. München: Fink. S. 349-364
-
Balme, Christopher
(2002)
Moving media. Theatre iconography and its limits
In: Balme, Christopher (Hrsg.): European theatre iconography. Proceedings of the European Science Foundation Network, Mainz, 22-26 July 1998, Wassenaar, 21-25 July 1999, Poggio a Caiano, 20-23 July 2000. Roma: Bulzoni. S. 351-360
-
Balme, Christopher; Leonhardt, Nicole
(2002)
Fotografie und Theater im 19. Jahrhundert
In: Grivel, Charles; Gunthert, André; Stiegler, Bernd (Hrsg.): Die Eroberung der Bilder. Photographie im Buch und Presse (1816-1918). München: Fink. S. 102-121
-
Balme, Christopher
(2002)
Wie schwarz muss Othello sein?. Polemische Überlegungen zur Repräsentation kultureller Fremdheit im Theater
In: Balme, Christopher; Schläder, Jürgen (Hrsg.): Inszenierungen. Theorie, Ästhetik, Medialität. Ausgewählte Beiträge des Kongresses "Ästhetik der Inszenierung", Oper Frankfurt. M-&-P-Schriftenreihe für Wissenschaft und Forschung ; Kulturwissenschaften; Stuttgart: Metzler. S. 105-116
-
Balme, Christopher
(2002)
Pacific overtures and Asian encounters. New Zealand theatre and the bi-cultural paradigm
In: Maufort, Marc; Bellarsi, Franca (Hrsg.): Crucible of cultures: Anglophone drama at the dawn of a new millennium. Dramaturgies; Bd. 4. Bruxelles: Lang. S. 307-322
-
Balme, Christopher
(2001)
Pierrot encadré. Zur Kategorie der Rahmung als Bestimmungsfaktor medialer Reflexivität
In: Leeker, Martina (Hrsg.): Maschinen, Medien, Performances. Theater an der Schnittstelle zu digitalen Welten. Dokumentation und Ergebnisse der Sommerakademie "Theater und Neue Medien - Interaktion und Wirklichkeit" zur Weiterbildung von Theaterkünstlern .... Berlin: Alexander Verlag. S. 480-492
-
Balme, Christopher; Boenisch, Peter
(2001)
Re-play. Wiederholung der Welt / Welten der Wiederholung im zeitgenössischen britischen Drama
In: Felix, Jürgen (Hrsg.): Die Wiederholung. Thomas Koebner zum 60.. Marburg: Schüren. S. 269-284
-
Balme, Christopher
(2001)
Metaphors of spectacle. Theatricality, perception and performative encounters in the Pacific
In: Fischer-Lichte, Erika (Hrsg.): Wahrnehmung und Medialität. Tübingen: Narr Francke Attempto. S. 215-231
-
Balme, Christopher
(2000)
Playing with time. The intercultural performer as a new species for the next millenium
In: Broszat, Tilmann; Gareis, Sigrid (Hrsg.): Global player - local hero. Positionen des Schauspielers im zeitgenössischen Theater. Intervisionen; Bd. 1. München: epodium. S. 73-80
-
Balme, Christopher
(2000)
Shakespeares Der Widerspenstigen Zähmung. Bemerkungen zur Übersetzungs- und Inszenierungsproblematik
In: Mennemeier, Franz Norbert (Hrsg.): Die großen Komödien Europas. Mainzer Forschungen zu Drama und Theater; Bd. 22. Tübingen: Narr Francke Attempto. S. 61-72
-
Balme, Christopher
(1999)
Multikulturalität und mediale Repräsentation in pluralistischen Gesellschaften
In: Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg (Hrsg.): Wertepluralismus. Studium Generale / Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg ; 1998/99; Heidelberg: Winter. S. 51-65
-
Balme, Christopher
(1999)
Metamorphosen einer Tänzerin. Loïe Fuller und der Stilpluralismus der Jahrhundertwende
In: Bobinac, Marijan (Hrsg.): Literatur im Wandel. Festschrift für Viktor Žmegač zum 70. Geburtstag. Zagreber germanistische Beiträge / Beiheft; Bd. 5. Zagreb: Universität, Abteilung für Germanistik der Philosophischen Fakultät. S. 221-241
-
Balme, Christopher
(1999)
Robert Lepage und die Zukunft des Theaters im Medienzeitalter
In: Fischer-Lichte, Erika; Kolesch, Doris; Weiler, Christel (Hrsg.): Transformationen. Theater der neunziger Jahre. Theater der Zeit : Recherchen; Bd. 2. Berlin: Theater der Zeit. S. 133-146
-
Balme, Christopher
(1999)
Impressing the natives. Theatricality, ceremony and German colonial rule in Western Samoa
In: Balme, Christopher; Hasche, Christa; Mühl-Benninghaus, Wolfgang (Hrsg.): Horizonte der Emanzipation. Texte zu Theater und Theatralität. Berliner Theaterwissenschaft; Bd. 7. Berlin: Vistas. S. 201-218
-
Balme, Christopher
(1999)
Differences within history. Constructions, discourses, and identities
In: Röttger, Kai; Paul, Heike (Hrsg.): Differenzen in der Geschlechterdifferenz. Aktuelle Perspektiven der Geschlechterforschung = Differences within gender studies. Geschlechterdifferenz & Literatur; Bd. 10. Berlin: Schmidt. S. 243-248
-
Balme, Christopher
(1999)
„Of Pipes and Parts‟. Die Kastraten im Diskurs der Darstellungstheorie des frühen 18. Jahrhunderts
In: Bayerdörfer, Hans-Peter (Hrsg.): Musiktheater als Herausforderung. Interdisziplinäre Facetten von Theater- und Musikwissenschaft. Theatron; Bd. 29. Tübingen: Niemeyer. S. 127-138
-
Balme, Christopher
(1999)
Syncretic theatre. The semiotics of postcolonial drama and Wole Soyinka's Death and the King's Horseman
In: Fuchs, Anne (Hrsg.): New theatre in francophone and anglophone Africa. A selection of papers held at a conference in Mandelieu, 23 - 26 June, 1995. Matatu; Bd. 20. Amsterdam: Rodopi. S. 209-228
-
Balme, Christopher
(1999)
Indian drama in English. Transcreation and the indigenous performance tradition
In: Gilbert, Helen (Hrsg.): (Post)colonial stages. Critical and creative views on drama, theatre & performance. London: Dangaroo Press. S. 146-160
-
Balme, Christopher
(1998)
Staging intertextuality. Alternative models of culture in Bruce Mason's Blood of the Lamb
In: Kloos, Wolfgang (Hrsg.): Across the lines. Intertextuality and transcultural communication in the new literatures in English. Gesellschaft für die Neuen Englischsprachigen Literaturen: ASNEL papers; Bd. 3. Amsterdam: Rodopi. S. 261-270
-
Balme, Christopher
(1998)
Modernität und Theatralität. Zur Theaterkultur in München um 1900
In: Merlio, Gilbert; Pelletier, Nicole (Hrsg.): Munich 1900 site de la modernité = München 1900 als Ort der Moderne. Jahrbuch für internationale Germanistik / A; Bd. 47. Berlin: Lang. S. 99-115
-
Balme, Christopher
(1998)
Das lebende Bild einer Methode. Zur Funktion der Theaterfotografie in der Rezeption der Theaterästhetik Jerzy Grotowskis
In: Bayerdörfer, Hans-Peter; Leyko, Malgorzata; Sugiera, Malgorzata (Hrsg.): Polnisch-deutsche Theaterbeziehungen seit dem Zweiten Weltkrieg. Theatron; Bd. 26. Tübingen: Niemeyer. S. 243-258
-
Balme, Christopher
(1998)
verwandt der Kern aller Menschen. Zur Annäherung von Theaterwissenschaft und Kulturanthropologie
In: Schmidt, Bettina E.; Münzel, Mark (Hrsg.): Ethnologie und Inszenierung. Ansätze zur Theaterethnologie. Reihe Curupira; Bd. 5. Marburg: Curupira. S. 19-44
-
Balme, Christopher
(1997)
Reading the signs. A semiotic perspective on Aboriginal theatre
In: Riemenschneider, Dieter; Davis, Geoffrey V. (Hrsg.): Aratjara. Aboriginal culture and literature in Australia. Cross cultures; Bd. 28. Amsterdam: Rodopi. S. 149-164
-
Balme, Christopher
(1997)
Orient an der Wolga. Die Ballets Russes im Diskurs des Orientalismus
In: Jeschke, Claudia (Hrsg.): Spiegelungen. Die Ballets Russes und die Künste. Documenta choreologica ; Theatralia; Berlin: Verlag Vorwerk 8. S. 113-133
-
Balme, Christopher
(1997)
Re-Membering the actress. Zur Visualisierung von Geschlechterdifferenz in der englischen Schauspieltheorie des 18. Jahrhunderts
In: Öhlschläger, Claudia; Wiens, Birgit (Hrsg.): Körper - Gedächtnis - Schrift. Der Körper als Medium kultureller Erinnerung. Geschlechterdifferenz & Literatur; Bd. 7. Berlin: Schmidt. S. 155-172
-
Balme, Christopher
(1997)
Pictured passions. Zum Verhältnis von Malerei und Schauspieltheorie im England des 18. Jahrhunderts
In: Göbel, Miriam (Hrsg.): Aktuelle Tendenzen der Theatergeschichtsforschung. Kleine Schriften der Gesellschaft für Theatergeschichte ; 36/37; Berlin: . S. 147-166
-
Balme, Christopher
(1996)
Inventive syncretism. The concept of the syncretic in intercultural discourse
In: Stummer, Peter; Balme, Christopher (Hrsg.): Fusion of Cultures?. Gesellschaft für die Neuen Englischsprachigen Literaturen: ASNEL papers ; 2 ; Cross cultures ; 26; Amsterdam: Rodopi. S. 9-18
-
Balme, Christopher
(1996)
The performance aesthetics of Township theatre. Frames and codes
In: Davis, Geoffrey V.; Fuchs, Anne (Hrsg.): Theatre and change in South Africa. Contemporary theatre studies; Bd. 12. Amsterdam: Harwood Acad. Publ.. S. 65-84
-
Balme, Christopher
(1996)
Wie das Europa des 19. Jahrhunderts den Orient mißverstand oder: Verdis 'Aida' im Zeichen des Orientalismus
In: Bayerische Staatsoper (Hrsg.): Giuseppe Verdi: Aida. Bayerische Staatsoper. Programmheft zur Neuinszenierung ... am 19. Januar 1996 im Nationaltheater München. München: Bayerische Staatsoper. S. 80-87
-
Balme, Christopher
(1995)
Zwischen Artifizialität und Authentizität. Frank Wedekind und die Theaterfotografie
In: Kottke, Andreas (Hrsg.): Theater der Region - Theater Europas. Kongress der Gesellschaft für Theaterwissenschaft. Institut für Theaterwissenschaft : Materialien des ITW Bern; Bd. 2. Basel: Editions Theaterkultur-Verlag. S. 187-84
-
Balme, Christopher
(1994)
Kulturanthropologie und Theatergeschichtsschreibung. Methoden und Perspektiven
In: Fischer-Lichte, Erika; Greisenegger, Wolfgang; Lehmann, Hans-Thies (Hrsg.): Arbeitsfelder der Theaterwissenschaft. Forum modernes Theater; Bd. 15. Tübingen: Narr Francke Attempto. S. 45-58
-
Balme, Christopher
(1992)
The Caribbean theatre of ritual
In: Rutherford, Anna (Hrsg.): From Commonwealth to Post-Colonial. Sydney: Dangaroo Press. S. 181-196
-
Balme, Christopher
(1991)
A place to stand. Concepts of space and ceremony in contemporary Maori theatre
In: Schumacher, Claude; Fogg, Derek (Hrsg.): Small is beautiful. Small Countries Theatre Conference, Glasgow 1990. Glasgow: Theatre Studies Publications. S. 192-202
-
Balme, Christopher
(1991)
Zwischen Tradition und Innovation: George Crabbe und seine Verserzählung "Peter Grimes"
In: Bayerische Staatsoper (Hrsg.): Benjamin Britten: Peter Grimes. Oper in drei Akten und einem Prolog. Bayerische Staatsoper Programmheft ... Premiere am 1. Dezember 1991 im Nationaltheter München. München: Bayerische Staatsoper. S. 26-32
-
Balme, Christopher
(1989)
The Aboriginal theatre of Jack Davis. Prolegomena to a theory of syncretic theatre
In: Davis, Geoffrey V.; Maes-Jelinek, Hena (Hrsg.): Crisis and creativity in the new literatures in English. Cross-cultures; Bd. 1. Amsterdam: Rodopi. S. 401-417
-
Balme, Christopher
(1988)
Zwischen Imitation und Innovation. Zur Funktion der literarischen Vorbilder in den späten Komödien Ödön von Horváths
In: Krischke, Traugott (Hrsg.): Horváths Stücke. Suhrkamp-Taschenbuch ; 2092 : Materialien; Frankfurt/M: Suhrkamp. S. 103-120
-
Balme, Christopher
(1988)
Grotesque Farce in the Weimar Republic
In: (Hrsg.): Farce. Themes in drama; Bd. 10. Cambridge: Cambridge University Press. S. 173-184
Lexikonartikel
-
Balme, Christopher
(2009)
Theatre
In: Iriye, Akira; Saunier, Pierre-Yves (Hrsg.): The Palgrave dictionary of transnational history. From the mid-19th century to the present day. Basingstoke: Palgrave Macmillan. S. 1016-1019
-
Balme, Christopher
(2007)
Theaterwissenschaft
In: Anz, Thomas (Hrsg.): Handbuch Literaturwissenschaft. Gegenstände - Konzepte - Institutionen. Band 2: Methoden und Theorien. Stuttgart: Metzler. S. 410-419
-
Balme, Christopher; Brincken, Jörg von
(2007)
Theater
In: Anz, Thomas (Hrsg.): Handbuch Literaturwissenschaft. Gegenstände - Konzepte - Institutionen. Band 1: Gegenstände und Grundbegriffe. Stuttgart: Metzler. S. 265-290
-
Balme, Christopher
(2005)
Postkoloniales Theater
In: Fischer-Lichte, Erika (Hrsg.): Metzler Lexikon Theatertheorie. Stuttgart: Metzler. S. 248-250
-
Balme, Christopher
(2005)
Szene
In: Fischer-Lichte, Erika (Hrsg.): Metzler Lexikon Theatertheorie. Stuttgart: Metzler. S. 320-325
-
Balme, Christopher
(2005)
Szenographie
In: Fischer-Lichte, Erika (Hrsg.): Metzler Lexikon Theatertheorie. Stuttgart: Metzler. S. 320-325
-
Balme, Christopher
(2005)
Theateranthropologie
In: Fischer-Lichte, Erika (Hrsg.): Metzler Lexikon Theatertheorie. Stuttgart: Metzler. S. 334-337
-
Balme, Christopher
(2005)
Theaterikonographie
In: Fischer-Lichte, Erika (Hrsg.): Metzler Lexikon Theatertheorie. Stuttgart: Metzler. S. 346-348
-
Balme, Christopher
(2003)
Post-colonial studies
In: Kennedy, Dennis (Hrsg.): The Oxford encyclopedia of theatre & performance. Band 2: M - Z. Oxford: Oxford University Press. S. 1062-1063
-
Balme, Christopher
(2003)
Performance studies
In: Kennedy, Dennis (Hrsg.): The Oxford encyclopedia of theatre & performance. Band 2: M - Z. Oxford: Oxford University Press. S. 1018-1023
-
Balme, Christopher
(2003)
Munich
In: Kennedy, Dennis (Hrsg.): The Oxford encyclopedia of theatre & performance. Band 2: M - Z. Oxford: Oxford University Press. S. 896-898
-
Balme, Christopher
(2003)
Proxemik
In: Weimar, Klaus (Hrsg.): Reallexikon der deutschen Literaturwissenschaft . Band 3: P - Z. Berlin: de Gruyter. S. 184-185
-
Balme, Christopher
(2003)
Schauspieler
In: Weimar, Klaus (Hrsg.): Reallexikon der deutschen Literaturwissenschaft . Band 3: P - Z. Berlin: de Gruyter. S. 368-370
-
Balme, Christopher
(2003)
Straßentheater
In: Weimar, Klaus (Hrsg.): Reallexikon der deutschen Literaturwissenschaft . Band 3: P - Z. Berlin: de Gruyter. S. 524-525
-
Balme, Christopher
(2003)
Theaterzettel
In: Weimar, Klaus (Hrsg.): Reallexikon der deutschen Literaturwissenschaft . Band 3: P - Z. Berlin: de Gruyter. S. 632-634
-
Balme, Christopher
(2003)
Theaterwissenschaft
In: Weimar, Klaus (Hrsg.): Reallexikon der deutschen Literaturwissenschaft . Band 3: P - Z. Berlin: de Gruyter. S. 629-632
-
Balme, Christopher
(2003)
Race and theatre
In: Kennedy, Dennis (Hrsg.): The Oxford encyclopedia of theatre & performance. Band 2: M - Z. Oxford: Oxford University Press. S. 1096-1098
-
Balme, Christopher
(2000)
Maske
In: Weimar, Klaus (Hrsg.): Reallexikon der deutschen Literaturwissenschaft . Band 2: H - O. Berlin: de Gruyter. S. 546-549
-
Balme, Christopher
(1992)
Volksstück
In: Herd, Eric W. (Hrsg.): A glossary of German literary terms. Otago German studies; Bd. 2. Dunedin: Universtity of Otago, Department of German. S. 294
-
Balme, Christopher
(1992)
Heimatdichtung
In: Herd, Eric W. (Hrsg.): A glossary of German literary terms. Otago German studies; Bd. 2. Dunedin: Universtity of Otago, Department of German. S. 119
-
Balme, Christopher
(1992)
Theaterwissenschaft
In: Herd, Eric W. (Hrsg.): A glossary of German literary terms. Otago German studies; Bd. 2. Dunedin: Universtity of Otago, Department of German. S. 274
-
Balme, Christopher
(1992)
Jonson, Ben
In: Völker, Klaus (Hrsg.): Bertelsmann-Schauspielführer. München: Bertelsmann. S. 550
-
Balme, Christopher
(1992)
Osborne, John
In: Völker, Klaus (Hrsg.): Bertelsmann-Schauspielführer. München: Bertelsmann. S. 557
-
Balme, Christopher
(1992)
Machiavelli, Niccolò
In: Völker, Klaus (Hrsg.): Bertelsmann-Schauspielführer. München: Bertelsmann. S. 553
-
Balme, Christopher
(1992)
Weltschmerz
In: Herd, Eric W. (Hrsg.): A glossary of German literary terms. Otago German studies; Bd. 2. Dunedin: Universtity of Otago, Department of German. S. 301-302
Rezensionen
-
Balme, Christopher
(2018)
[Rezension von] Theater in Colonial India: Play-House of Power By Lata Singh, ed. Oxford University Press, 2009
In: Cambridge Journal of Postcolonial Literary Inquiry, Vol. 5, Nr. 3: S. 428-429 (Volltext vorhanden)
-
Balme, Christopher
(1997)
Rezension von: Zakes Mda: When People Play People: Development Communication through Theatre. Johannesburg: Witwatersrand UP; London: Zed Books, 1993
In: $pub.publication, Vol. 15/16: S. 307-311
-
Balme, Christopher
(1995)
Rezension von: Theatre Intercontinental: Forms, Functions, Correspondences, eds. C.C. Barfoot & Cobi Bordewijk. (Amsterdam, Atlanta: Rodopi, 1993)
In: $pub.publication, Vol. 13/14: S. 408-409
-
Balme, Christopher
(1994)
Rezension von: Erika Fischer-Lichte und Harald Xander (Hrsg.): Welttheater - Nationaltheater - Lokaltheater? Europäisches Theater am Ende des 20.Jahrhunderts. Tübingen: Francke 1993
In: Essays in theatre = Etudes théâtrales, Vol. 12, Nr. 2: S. 199-201
-
Balme, Christopher
(1993)
Rezension von: Janelle G. Reinelt und Joseph R. Roach (ed.) Critical Theory and Performance. Ann Arbor: Univ. of Michigan Press 1992
In: Theatre journal, Vol. 45, Nr. 4: S. 557-558
-
Balme, Christopher
(1993)
Rezension von: Hellmut Flashar: Inszenierung der Antike. Das griechische Drama auf der Bühne der Neuzeit 1585-1990. München: C.H. Beck, 1991
In: Forum Modernes Theater, Vol. 8, Nr. 2: S. 189-192
-
Balme, Christopher
(1993)
Rezension von: Martin Orkin: Drama and the South African State. Manchester: Manchester UP, 1991
In: $pub.publication, Vol. 11: S. 208-211
-
Balme, Christopher
(1993)
Rezension von: Anne Fuchs: Playing the Market: The Market Theatre Johannesburg 1976-1986. Chur: Harwood, 1990
In: $pub.publication, Vol. 10: S. 235-237
-
Balme, Christopher
(1992)
Rezension von: Alioune Oumy Diop: Le Théâtre traditionell au Sénégal. Dakar: Nouvelles Éditions Africaines, 1990
In: $pub.publication, Vol. 9: S. 231-233
-
Balme, Christopher
(1992)
Rezension von: Shimon Levy: Samuel Beckett's Self-Referential Drama: The Three I's. Houndsmills and London: Macmillan 1990
In: Forum Modernes Theater, Vol. 7, Nr. 2: S. 222-224
-
Balme, Christopher
(1988)
Rezension von: Burchfield, R. (ed.) The New Zealand Pocket Oxford Dictionary. Auckland: Oxford Univ. Press 1986
In: Anglia : Zeitschrift für englische Philologie, Vol. 106, Nr. 3/4: S. 460-462